PCPR NDM

Przejście do sekcji:

Odnośniki

Menu

Treść

Instytucjonalna piecza zastępcza

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie przy współpracy z Organizacją Pozarządową  Europejską Fundacją na Rzecz Osób Potrzebujących E.F.O.P. prowadzi cztery placówki opiekuńczo-wychowawcze; 3 typu rodzinnego 1 socjalizacyjną z 3 miejscami interwencyjnymi

  1. Placówka opiekuńczo-wychowawcza „Nasz Nowy Dom” Ruszków 5, 09-500 Gostynin.
  2. Placówka opiekuńczo-wychowawcza typu rodzinnego „Nowy Start” ul. Kutnowska 44,  09-500 Gostynin.
  3. Placówka opiekuńczo wychowawcza typu rodzinnego „Ostoja” ul. 18 stycznia 34,          09-500 Gostynin.
  4. Placówka opiekuńczo-wychowawcza typu rodzinnego „ Lepsze Jutro” Kleniew 9,           09-500 Gostynin.

Placówki „Nowy Start”, „Ostoja” i „Lepsze Jutro” są całodobowymi placówkami opiekuńczo-wychowawczymi typu rodzinnego. Placówka „Nasz Nowy Dom” jest całodobową placówką opiekuńczo wychowawczo socjalizacyjną z 3 miejscami interwencyjnymi. Zapewniają one całodobową opiekę  i wychowanie dzieciom i młodzieży pozbawionej częściowo lub całkowicie opieki rodzicielskiej w warunkach naturalnego środowiska rodzinnego. W placówkach zaspakajane są podstawowe potrzeby bytowe, rozwojowe, emocjonalne, społeczne i religijne.  Placówki rodzinne przeznaczone są dla ośmiorga dzieci kierowanych przez powiat nowodworski. Placówka socjalizacyjna przeznaczona jest dla czternaściorga dzieci od 10 roku życia kierowanych przez powiat nowodworski. Wychowankowie są w wieku od 8 do 21 lat, przebywają w placówkach na podstawie Postanowień Sądów i skierowań wydanych przez PCPR w Nowym Dworze Mazowieckim.

Do zakładanych celów realizowanych przez Placówki należą:

  1. stworzenie dzieciom warunków fizycznego, psychicznego i poznawczego rozwoju, dostosowanego do ich indywidualnych możliwości;
  2. zapewnienie dzieciom poszanowania ich podmiotowości, wysłuchanie opinii dziecka, informowanie go o podjętych działaniach – organizowanie spotkań indywidualnych i grupowych dla  dzieci i wychowawców;
  3. zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa – stworzenie warunków przybliżonych do domu rodzinnego;
  4. zapewnienie dbałości o poszanowanie i podtrzymywanie związków emocjonalnych dzieci z rodzicami, rodzeństwem i innymi bliskimi osobami, jeśli sąd nie zakazał;
  5. kształtowanie umiejętności nawiązywania relacji interpersonalnych i więzi uczuciowych;
  6. wyrabianiu u dzieci umiejętności poszanowania tradycji i ciągłości kulturowej;
  7. uczenie dzieci planowania i organizowania codziennych czynności;
  8. kształcenie u dzieci umiejętności planowania sobie czasu wolnego;
  9. wyrabianie u dzieci nawyków prozdrowotnych;
  10. przygotowywanie dzieci do podejmowania odpowiedzialności za własne decyzje i czyny, uczenie samodzielności i zaradności w życiu;
  11. wyrównanie deficytów rozwojowych występujących u dzieci poprzez organizację pomocy psychologa, pedagoga, korepetytora i innych specjalistów;
  12. organizowanie czasu wolnego poprzez podejmowanie współpracy z wolontariuszami;
  13. opracowanie i realizacja indywidualnego planu pomocy dziecku oraz tworzenie kart pobytu dziecka.
  • palcówka

Intranet

Intranet

Logowanie do intranetu:

Stopka strony

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.

Dodatkowe opcje